טרמפיה  (Guselkumab) הינה תרופה ביולוגית, מקבוצת טיפול מעכבי אינטרלוקינים, המכילה את החומר הפעיל גוסלקומאב (Guselkumab)  שהינו נוגדן מונוקלונלי (חד שבטי) אנושי, המיוצר באמצעות הנדסה גנטית . התרופה פועלת על ידי חסימת הפעילות של החלבון 23)IL – אינטרלוקין 23), שיש לו תפקיד מרכזי בתהליך המחלה ואשר נוכח ברמות גבוהות באנשים הסובלים מפסוריאזיס. התרופה יכולה לשפר את מצב העור ומראה הציפורניים ולהפחית את התסמינים כגון: קשקשת, השרת קשקשים, קילופים, גרד, כאב ותחושת שריפה. טרמפיה (Guselkumab) מיועדת לטיפול במחלת ספחת רובדית (פלאק פסוריאזיס) בדרגת חומרה בינונית עד קשה במטופלים בוגרים (מעל גיל 18) המועמדים לטיפול סיסטמי או פוטותרפיה. טרמפיה איננה מומלצת לשימוש בילדים ובמתבגרים מתחת לגיל 18 היות ולא נחקרה בקרב קבוצות גיל אלו.

טרמפיה  (Guselkumab) משווקת במזרק וכעט מוכן לשימוש המכיל 1 מ”ל של גוסלקומאב במינון של 100 מ”ג. טרמפיה (Guselkumab) מגיעה כמזרק מוכן לשימוש וכמזרק עט מוכן לשימוש אשר ניתן במינון של 100 מ”ג  בזריקה תת-עורית.  מנה ראשונה ניתנת ביום הראשון לטיפול, מנה שניה לאחר 4 שבועות ובהמשך מתן מנת אחזקה כל 8 שבועות.

שירות הדרכה ותמיכה ללא עלות ניתן על ידי צוות מוסמך ומקצועי לאורך כל תקופת הטיפול בטרמפיה (Guselkumab) . השירות כולל הדרכת מטופלים להזרקה נכונה ועצמאית של טרמפיה, תזכורות טלפוניות לפני מתן טיפול, מענה לשאלות הקשורות למחלה ולטיפול, עזרה בהתמודדות עם הטיפול והמחלה, אוזן קשבת תוך יחס אישי ואמפטי של אחות מוסמכת, חיזוק והעצמה לניהול המחלה, יצירת קשר עם הרופא המטפל/הצוות הרפואי במידת הצורך, הנחיות לנסיעה לחו”ל עם התרופה. לתיאום הדרכה: אביבה גרינברגר | אחות מוסמכת נייד: 054-430-7153 השירות ניתן בימים ראשון – חמישי (למעט בערבי חג, בחגים ובחול המועד) בין השעות 8:00-17:00

הטיפול טרמפיה אושר על ידי ה-FDA האמריקאי וה EMA האירופאי ונרשם ואושר גם בישראל והוא זמין בכל קופות החולים.