29/10/2015 |
אגודת הפסוריאזיס הישראלית עולה בקמפיין טסטמוניאלס חדש להגברת המודעות הציבורית למחלת הפסוריאזיס. הקמפיין כולל סידרת סרטוני וידאו עם עדויות של חולי פסוריאזיס במגוון גילאים וכן בני משפחה של חולים המספרים על ההתמודדות עם אפליה במסגרות חינוכיות ותעסוקתיות. בין הסרטונים גם סרט עם רופאים המסבירים על המחלה ומדגישים שהיא לא מדבקת. הקמפיין יעלה השבוע לרגל יום הפסוריאזיס הבינלאומי המצוין ב – 29 באוקטובר וימשך כשלושה שבועות במסגרת זמן קהילה בערוצי הטלוויזיה וכן בפייסבוק וביוטיוב. מחלת הפסוריאזיס, היא מחלה כרונית המתמשכת כל החיים ומתבטאת במשטחי עור אדומים ובקשקשת על פני הגוף. בשל המראה החיצוני, נאלצים חולים רבים להתמודד עם אפליה ונידוי חברתי. מסקר שערכה השנה אגודת הפסוריאזיס הישראלית עלה כי 21.7% מהציבור בישראל חושב שפסוריאזיס היא מחלה מדבקת. בקרב צעירים בני 18-24 המצב חמור יותר שכן כ – 30.3% מהם חושבים כך. הסקר נערך באמצעות מרקט ווטש איפסוס בהשתתפות כ – 500 ישראלים. יונה מנטקה קציר, מנכ"ל אגודת הפסוריאזיס הישראלית המתמודדת בעצמה עם המחלה מסרה כי: "עם המחלה למדנו לחיות אך האפליה גורמת לרבים מהחולים לתחושות קשות. פסוריאזיס נפוצה באופן יחסי בעולם ומופיעה בקרב כ – 3% מקרב האוכלוסייה, הכוללת ילדים, נשים וגברים. מנתונים שאספנו כיום חיים בישראל כ – 240,000 אלף חולים ובגלל הפחד והבושה הם לא פונים לתמיכה ואולי גם לא לעזרה רפואית. אני קוראת לחולים אל תתמודדו לבד עם המחלה. הצטרפו אלינו לאגודה כדי שנוכל להיות חזקים יותר ביחד". למרות המראה החיצוני חשוב לדעת כי פסוריאזיס איננה מחלה מדבקת, אין אפשרות לחלות בפסוריאזיס על ידי קירבה פיזית לחולה. המחלה לא עוברת במגע בין בני אדם ולכן אין מניעה לבלות עם אנשים המתמודדים עם פסוריאזיס במסגרות שונות. אין גם בעיה לאכול, לשתות מאותם כלי אוכל, או לבוא במגע עם סדינים, מגבות, ספות או מיטות. גם אין חשש לחבק, לנשק או לקיים מגע חברי, אינטימי או מיני עם חולה פסוריאזיס. המשתתפים בקמפיין: יוסי ארמן, גיל צינדר, שוש ליינוונד, היבה גארחי, יונה קציר מנטקה, יהודה ואתי מלול, שירן וורסולקר, בלה פפר, מזל בהט, כרמלה סלחי, לב אלקסלסי, דידי ברונשטיין, ניצן מצליח, שונטל לובטון, נהוראי לובטון ד"ר חגית מץ וד"ר יגאל מועלם.
קרדיטים לקמפיין: משרד הפקה: DOCOMMERCIAL, הפקה ובימוי: רודריגו גונזלס, צילום: ליאור בלגזל, עריכה: רון גלזר, תאורה: יונתן גולן, סאונד: אליאור דמול, מוזיקה: טל בירו, צבע: אור הגר, אפטר ואריזה גרפית: מיקי ירון, איפור: אנה אברמובסקי, צילום סטילס: מורן שימנובסקי, יחסי ציבור ומדיה חברתית: נאוה עינבר, ניהול קמפיין: בוריס שינדלר. |