חזרתי ילד שונה

באנר-נאוראי-1920_672

את שונטל לובטון מאשקלון, אמא של נאוראי, בן ה-18 וקצת, אנחנו מאמינים שאין צורך להכיר לכם, לא רק בגלל שכבר ראיינו אותה לפני מספר שנים (זוכרים? אם לא, זה בסדר, נזכיר לכם), אלא גם (ובעיקר) מכיוון שהיא, כנראה, התומכת הנלהבת ביותר של קייטנת השמש של עמותת הפסוריאזיס בישראל.

מידי שנה, כבר עשור, מתייצב נאוראי, כמו חייל מתורגל, לפתיחת הקייטנה, בה יחד, עם עוד ילדים ובני נוער רבים, הוא נהנה מהטיפולים השונים שמשפרים את מצב הפסוריאזיס שלו. אבל יותר מזה, בנוסף לשיפור המתבקש במצב עורו, שונטל מספרת כי הקייטנה הפכה את נאוראי לאדם שונה לגמרי. מילד ששונא את המעבר בין החורף לקיץ ודבק בבגדים הארוכים המסתירים את סימני הפסוריאזיס שעל גופו, לנער חברותי ומלא ביטחון עצמי, שכל היסוס שיש לו לדבר בפני קהל נעלם, כשהנושא שעל הפרק הוא פסוריאזיס ודרכי ההתמודדות עימו.

עבור נאוראי, בדומה לבני נוער רבים אחרים, קייטנת ילדי השמש, המתקיימת מזה שנים, היא לא רק מקום להירפא בו מהבחינה הפיזית, אלא משפחה של ממש, משפחה מהסוג שמלווה אותך ברגעים הטובים והשמחים שלך, בדיוק באותה הדבקות והאהבה שהוא מלווה אותך ברגעים הפחות-טובים.

אחד מהאספקטים הידועים פחות של הקייטנה (ושל משפחת עמותת הפסוריאזיס הישראלית בכלל) הוא התמיכה הבלתי מסויגת שהיא מעניקה לא רק לילדים המתמודדים עם פסוריאזיס, אלא גם למשפחות ולהורים המלווים אותם בהתמודדות זו. שהרי מי מאיתנו ההורים לא חש בצורך האנושי כל כך לגונן על הילד הביישן וחסר הביטחון שלו? וכשהמדובר בפסוריאזיס, התמודדותם של ההורים אף מורכבת יותר, מכיוון שיש כאן סיבה אמיתית (לכאורה) לאותו חוסר ביטחון שחש הילד בנוגע למראהו החיצוני.
שונטל שבה ונזכרת בפעם הראשונה בה נאוראי היה בקייטנה, וביונה קציר שאמרה לה בתקיפות כי נאוראי (אז, ילד שהתבייש ללבוש מכנסיים קצרים) צריך להתפשט לגמרי בכדי להיכנס לטיפול. לשמחתה, היא נתנה אימון מלא בקייטנה, וכיום, נאוראי הגיע למצב שבו, למעט מעט נגעי פסוריאזיס קטנים וזניחים – גופו נקי מהפסוריאזיס לגמרי.

בכל שנה, מגיל 8 ועד השנה, כאמור, יורד נאוראי לקייטנה בים המלח, והוא שב משם כשהוא נקי לגמרי – מצב שנמשך כמעט עד לפסח, המועד, בערך, שבו מתחילה ההתארגנות למחזור הבא של הקייטנה.

בקרוב מאד, אמור נאוראי להתגייס לשירות הסדיר שלו בצה”ל. וזה הזמן שלנו לאחל לו בהצלחה ולהזכיר לו (ולאחרים), שאמנם, על פי גילו, הוא כבר לא יוכל (וחבל…) לקחת חלק בקייטנת ילדי השמש שלנו (המיועדת לבני הגילאים 8-18), אבל הוא בהחלט יוכל ליהנות מחברות חינם בעמותה כמו גם מקבלת אישור לירידה לים המלח מהצבא.