התעמלות מונעת דלקת פרקים - אגודת הפסוריאזיס הישראלית

 

כאבים בפרקים? ריצה וגולף ישכיחו מכם את הצרות.

אנשים החולים בדלקת פרקים בדרך כלל לא מעוניינים לבצע שום סוג של פעילות גופנית, מכיוון שהם מפחדים שפעילות זו תפגע במצבם העדין, אך מחקרים חדשים מראים כי פעילות גופנית עושה את הדבר ההפוך.
במחקר בארה"ב נבדקו 3,500 אנשים בשנות ה-50 לחייהם שסבלו מדלקת פרקים. הנבדקים שדיווחו על פעילות גופנית שהתבצעה חצי שעה כל יום חמישה ימים בשבוע, אמרו כי הם הרגישו שדלקת הפרקים מגבילה אותם פחות.

בחן את עצמך
חשבו כמה זמן אתם מקדישים לפעילות גופנית. לאחר מכן החליטו על אופי הפעילות בה אתם מעוניינים, האם אתם מעדיפים פעילות מתונה, כמו הליכה או גולף, או האם אתם מעדיפים פעילות אינטנסיבית יותר, כמו ריצה או פעילות אירובית.
בדקו לאיזו קטגוריה אתם משתייכים:
1. פחות מ-10 דקות של פעילות יומית מתונה או אינטנסיבית.
2. פחות מ-30 דקות של פעילות יומית מתונה.
3. פחות מ-3 ימים בשבוע של פעילות מתונה.
4. פחות מ-20 דקות של פעילות אינטנסיבית בפחות מ-3 ימים בשבוע.
5. לפחות 30 דקות של פעילות מתונה לאורך 5 ימים.
6. לפחות 20 דקות של פעילות אינטנסיבית במהלך 3 ימים בשבוע.

עכשיו, בדקו את התוצאות:
מי שהשתייך לקטגוריה הראשונה נחשב כלא פעיל. קטגוריות 2-4 מראות כי אתם מתעמלים אך לא מספיק, ואילו 2 הקטגוריות האחרונות מראות כי אתם מתעמלים על פי הצורך.

לא להתעצל- להתעמל
דלקת פרקים באה לידי ביטוי בצורות רבות, וללא הטיפול הראוי הנזק בפרקים יגדל ויוביל למוגבלות גדולה יותר. אלה הסובלים מדלקת פרקים מדווחים על יכולות מוטוריות מוגבלות ואף מהפשוטות ביותר: הליכה, להיכנס למיטה ולצאת ממנה, להתקלח, לאכול להתלבש ועוד.
המחקרים מראים כי האנשים שלא התעמלו, התקשו לבצע פעולות פשוטות יותר מאלה שביצעו פעילות גופנית מכל סוג שהוא.
יש לדעת כי יש לבחון כל מקרה לגופו, לכן לפני שמתחילים בפעילות גופנית מכל סוג יש להיוועץ עם רופא מומחה.

קישורים נלווים